Na internetu můžete často narazit na rady a kurzy rádoby podnikatelů, kteří mají potřeby svá moudra silně nafukovat a inkasovat za ně nemalé peníze.
Infopodnikatelé, kteří prodávají svá hvězdná know-how mají obvykle společnou jednu věc – dohledat jejich projekty, ze kterých mají své milionové zisky je téměř nemožné. Přitom v úvodním videu líčí, jak díky jejich radám vyděláte sta tisíce už za pár měsíců stejně jako to zvládli oni. Náhodou jsem dnes po delší době na jednoho opět narazil.
Ve svém videu popisuje, že jeho prodejní strategie ignoruje 99 % prodejců, přitom mají 10 krát větší úspěšnost. Na stránkách ale uvedený žádný projekt nemá, na Instagramu a Facebooku je to jen samý motivační citát bez další přidané hodnoty. Nikde jsem nenašel jednu jedinou užitečnou a praktickou informaci, fanoušků má přitom skoro 8 000. Tvrdí, že za 4 měsíce vydělal 450 tisíc korun, pod videm uvádí ale obrat, a dokonce o 25 tisíc menší než zisk. To je však ohromný rozdíl, protože obrat o výdělku neříká vlastně nic a zisk může být klidně záporný. Vše ve mě vzbudilo ještě větší zvědavost a po troše Googlování jsem konečně objevil jeho aktuální projekt.
Zde Vám zdarma představím strategii, kterou 99 % prodejců ignoruje, přitom má 10 krát větší úspěšnost. Rozhodně tak ale porušíte zákony i smluvní podmínky, proto to rozhodně nedělejte!
- Nakupte věci na Aliexpressu. Produkt nezapomeňte přejmenovat nějakým cool jménem, aby si ho nikdo nemohl dohledat a zjistit, že co prodáváte s přirážkou 500 %.
- Zboží posílejte rovnou z Číny. Utrácet za další poštovné jen zmenší zisky.
- Vytvářejte na FB soutěže o sdílení – dejte výherci Váš produkt v nákupní ceně 40 korun. Že porušujete FB podmínky stejně nikdo nekontroluje.
- Klamavá reklama – mocný a často ignorovaný nástroj.
- Je třeba produkt zaštítit nějakou prestižní známkou, třeba časopis Forbes a Kickstarter snad budou stačit.
- Dejte dojem slevy, takže se nebojte cenu ještě zdvojnásobit a dát zpět cenu na polovinu.
- Napište, že na skladě zbývají poslední 2 kusy, vyvoláte pocit žádanosti a nutnosti rychlé spontánní reakce. Přitom evidentně ani sklad nemusíte mít!
- Nátlak je dobré doplnit odpočítávajícími hodinami do konce slevy, zde mu fungovaly 3 hodiny (pak se samozřejmě nic nestane).
- Dobré je se zmínit, že jste třeba největší distributor pro ČR, působí to poměrně prestižně.
Pak už stačí jen zaplatit reklamu na FB nechat ji virálně se šířit.
A když se někdo třeba na FB podiví, jak může být ve zveřejněném článku zisk stejný jako obrat, když to cpete peníze online reklamy?
Odpověď: Článek jsem napsal jako inspiraci a vzor pro to, že to jde. Pokud máš další otázky související s článkem a důvěryhodností, rád se pobavím, nicméně v rámci celého projektu si konkrétní název stránky nechám pro sebe.
Na poměrně časté žádosti o jakékoliv prokázání zisků už nebyla odpověď žádná.
Podnikatelů, kteří Vám prodají své zkušenosti je ohromné množství. Proto si nejprve ověřte, zda projekty a výdělky jsou skutečné a legální. Ne nadarmo se říká „Kdo umí, ten umí. Kdo neumí, ten učí.“ A pokud si chcete být jistí kvalitou, například Vysoká škola ekonomická v Praze velmi často na své akademické půdě pořádá zdarma přednášky skutečných odborníků. Ono když máte opravdový a výdělečný business, nepotřebujete si přivydělávat nějakým prodejem rad, ale rádi je ostatním předáte jen tak pro svůj dobrý pocit.
*Jméno podnikatele není uvedeno záměrně, jelikož nemám čas na spory způsobené nalomeným egem jako se to stalo už jiným (například Petru Jeníkovi). Uváděné rady nejsou skutečnými radami co dělat, ale naopak čemu se vyhnout.