Když první místo v Googlu nestačí

Jedním z cílů při provozu webu je umístění na předních pozicích vyhledávání (SEO), to vám ale nemusí stačit, můžete jít totiž ještě dál.

 

První pozice ve vyhledávači je ideální způsob, jak si zajistit stálý přísun návštěvníků a tedy i stálý příjem. Proč se ale spokojit pouze s prvním místem? Není žádným tajemstvím, že v obchodě třeba u regálu s margarínem máte na výběr z několika značek, přitom Flora, Rama i Perla patří všechny pod Unilever. Obdobně je tomu třeba u žvýkaček nebo pracích prášků.

Proč to ale společnosti dělají? vždyť konkurují sami sobě. Jednoduše tím totiž získají dohromady větší podíl v regálech. Stejný princip lze použít i u internetových stránek a výsledků vyhledávání. Na obrázku níže můžete vidět výsledek vyhledávání jednoho z nejhledanějších rozborů knih – Kytice (dnešní název pro čtenářský deník).  Z prvních 8 výsledků se moje různé weby umístily 6x (zeleně), což je zcela obvyklý výsledek u rozborů knih. U tohoto klíčového slova může totiž vyskočit jedna z mých 7 stránek. Pokud tedy najdete odvětví s velkou vyhledávaností a rozumnou mírou konkurence, určitě toho využijte a vytěžte maximum.

Nejde tady ale jen o návštěvnost, tento model se mi skvěle osvědčil i jako skvělá bariéra proti vstupu konkurence. Novým webům se špatně konkuruje proti těm starším a zajetějším, pokud jsou ještě pravidelně aktualizované, vzájemně propojené, s kvalitními zpětnými odkazy a zabírají většinu první strany výsledků vyhledávání, zbudou na ně jen zbytky návštěvnosti. To často demotivuje, a když se poštěstí, tak konkurenti své projekty brzy opustí.

 

Na co si dát pozor? 

Tento postup však nelze použít vždy. Pokud už například stránky navštěvuje většina cílové skupiny, často pak nezískáte žádné nové návštěvníky, ale jen přesunete část uživatelů z jednoho webu na jiný. Dalším rizikem může být věnování se novým projektům na úkor hlavního, což se stalo třeba mě. Začal jsem rozjíždět větší množství nových stránek, a přestože jsem tvrdě pracoval, najednou mi začaly klesat zisky. Nový web totiž dlouhou dobu nic nevydělá, proto rozhodně nezanedbávejte své “dojné krávy“ kvůli něčemu, co ani nemusí vyjít.

2 thoughts on “Když první místo v Googlu nestačí

  1. To je dobrý :) I když spíše bych takovou taktiku nepreferoval, my spíše děláme vstupní stránky – najdeme klíčová slova, a pro ty nejvyhledávanější sepíšeme text a nasadíme na webovky. Tímto zvyšujeme možnost návštěvy naší webovky.

    1. Ano ano, to je celkem běžná praxe. Chtěl poukázat na to, že to jde i jinak a člověk se nemusí spokojit jen s 1 webem na prvním místě :). Jedná se o strategii spíše u obsahových webů, samozřejmě u klientů agentur se to moc použít nedá, protože tam je cíl obvykle naprosto jiný než vydělávat na reklamě. Z obsahových webů tuto strategii používá například LMC a jejich Jobs.cz, Prace.cz, PraceZaRohem.cz, Jobote a plno dalších pracovních webů, které mají v portfoliu.

Napsat komentář: Tomáš Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *