Na co si dát pozor při aukci webů?

Provozování internetových stránek je výborný pasivní příjem a není tak problém na weby pohlížet jako investici. Nemálo investorů kupuje s cílovou návratností do jednoho nebo dvou let.

 

S vysokou návratností se samozřejmě často pojí i rizika, nejen v českém prostředí.  Obrovský počet kupujících se nechá snadno napálit, na druhou stranu další lidé jsou schopni prodat znatelně pod cenou. Osobně však vidím velký problém spíše v nedostatečných prodejních nástrojích. Pokud zamíříte na jeden z předních českých aukčních portálů Webtrh, do nabídky si tam může napsat kdo chce, co chce. Žádné propojení s Google Analytics jako najdete například na Flippa.com, žádné ověření identity a především minimální údaje o webu. Poslední bod vlastně ani není tak chyba aukčního portálu. Rozhodně totiž není žádnou výjimkou popis v několika větách.

Zkusil jsem si namátkou otevřít nabídku a hned jsem narazil na aukci s vyvolávací cenou 130 000 Kč a popsanou celými 2 větami. Další byla aukce pro změnu plná nepotřebných informací na celou stranu, přičemž ty důležité údaje zcela chyběly. Z tohoto důvodu je třeba náročně každému psát a chtít v podstatě základní informace.

Hodně lidí při koupi hledá weby, které budou vydělávat s minimálním úsilím. Takových na internetu existuje neuvěřitelné množství. Nabízí se ale jednoduchá otázka…proč by někdo prodával skvěle zaběhnutý web, který mu bude vydělávat bez práce? odpověď je jednoduchá, takové weby se u nás prodávají velmi málo. Ty hvězdy a mašiny na peníze zkrátka nemá nikdo potřebu prodávat. Samozřejmě naštěstí existují výjimky. Pokud člověk vynaloží větší úsilí, určitě nějakou hezkou aukci po delším hledání najde.

Já osobně téměř každodenně procházím Webtrh a hledám studijní weby vhodné do portfolia. Bohužel nabídka českých stránek je velmi omezená, studijních webů je pak jako šafránu. Zatím jsem narazil pouze na několik případů, první uváděl roční návštěvnost jako měsíční, druhý byl ztrátový a další tak zastaralý, že by bylo jednodušší si vytvořit vlastní. Poslední měl pro změnu umělou návštěvnost z Websurfu a sociálních sítí.

V minulosti se také jeden čas hojně prodávaly rychloweby, respektive se o prodej jejich tvůrci snažili. Měsíc naháněli návštěvníky z FB stránek, a poté se web s vysokou návštěvností dražili v aukci. Minimální obsah samozřejmě nijak neřešili a fakt, že bez FB podpory spadne návštěvnost na nulu už vůbec. Proto naprostým základem je si zjišťovat předem podrobnosti o návštěvnících. O tom, že se dají koupit kvalitní weby za dobré peníze svědči i fakt, že plno lidí se jejich nákupy skutečně živí. Často je však třeba zapomenou na omezení českých stránek a poohlédnout se i mezinárodně.

 

DODATEK: Bezcenné weby se 100 % Facebook trafficem se stále prodávají, jen už se to netají. Šest měsíců stáří a několik desítek otřesných příspěvků, kde polovinu obsahu tvoří obrázek. To jsou dnešní parametry webu za více než čtvrt milionu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *