Jak zvýšit zisky z internetových stránek

Maximalizace výkonnosti stránek se jednoznačně řadí mezi nejdůležitější aktivity a rozhodně se na ně nesmí zapomínat.

Věnovat veškeré úsilí do zvyšování návštěvnosti je možná dobré v začátcích, nicméně u větších a navštěvovaných projektů zvýšit návštěvnost například o dalších 50 % je často otázka vynaložení obrovského úsilí. Na druhou stranu zvýšení zisku o 50 procent může být u zanedbaných projektů otázka i pouhých hodin práce. Vše záleží na ochotě zkoumat nebo zkoušet nové možnosti a způsoby výdělku. V následujícím příspěvku uvedu několik tipů, které by vám mohli pomoci udělat webové stránky výkonnější.

 

Efektivní umístění a velikost reklamních jednotek

Jako základ lze považovat optimální umístění reklam na místa, kde zaujmou nejvíce návštěvníků a tedy zajísti i nejvíce kliknutí. Kam umístit bannery, aby měli maximální míru prokliku se věnuje [tento článek]. Počet kliknutí na reklamu není ale jediný faktor, je třeba myslet i na zisk z 1 000 zobrazení, ten může být vyšší i u méně klikaných reklam, protože například jiný rozměr může mít vyšší cenu za proklik. Je proto dobré neustále experimentovat a zkoušet různá umístění a velikosti. Já například využívám 2 téměř totožné weby Rozbor-dila.cz a Rozbor-dila.eu, které mají velmi podobný obsah i stejnou šablonu, takže pak mohu snadno srovnávat efektivnost. Stejnou šablonu stránek využívám téměř na všech webech, srovnání je ale ne vždy možné. Cenové rozdíly za inzerci totiž neplynou vždy z umístění a velikostí jednotek, ale také z témat webů. Například se stejným rozložením mi ekonomické weby zkrátka vydělají vždy mnohem více než stránky s dějepisem nebo českým jazykem. Také nezapomínejte na reklamní jednotky při scrollování stránky, je škoda nechat nevyužitá místa. Ani Google už dnes už neomezuje své partnery na 3 reklamy.

 

Eshop

Pokud máte už zajímavější počet návštěvníků, lze doplnit příjmy třeba vlastním eshopem. Není vůbec třeba hned zakládat sklad a telefonickou zákaznickou linku, existují totiž řešení fungující na přeposílání objednávek. Váš obchod se tedy tváří jako běžný eshop, nicméně objednávka se okamžitě přepošle dodavateli, který už se o vše včetně reklamací postará. Na tomto principu mám například Obchod.studijni-svet.cz. Propagace je převážně ve formě odkazu v menu, takže opravdu minimální úsilí. Měsíční výdělky sice nejsou žádný zázrak, ale za rok tak obchod může vydělat na menší dovolenou úplně bez práce. Jak se říká, lepší než drátem do oka :).

 

Vydavatel reklamy

Možností čí reklamu nasadit na weby je celá řada. Nejlépe placená bývá přímá reklama, u které si inzerenty musí sehnat každý sám a platí se především za zobrazení reklamy. Dále se může jednat o affiliate partnery, kde získáváte nejčastěji provizi za nákupy od přivedených návštěvníků. Jako stěžejní je nepřímá reklama, zde stačí přidat reklamní kód a po chvíli už získáváte peníze za každé kliknutí. Systémů je několik od AdSense přes Sklik Partner až po AdNow. Nevýhodou nepřímé reklamy je poměrně velký podíl ze zisku odváděný reklamnímu systému. Je určitě dobré si vyzkoušet různé způsoby a vybrat individuálně ten nejlepší. Někdo se zaměřuje výhradně na tvorbu affiliate stránek, jiné větší a známé weby se dokáží uživit pouze přímou reklamou. Já zvolil jako jistý příjem AdSense a současně prodávám přímou reklamu.

 

Vytvořit konkurenci sám sobě

Jedná se o mojí oblíbenou strategii, kterou jsem objevil díky studiu na VŠE. Pokud se rozhodujete mezi pracími prášky Tide, Ariel nebo dováženým práškem Bold, rozhodujete se mezi tou stejnou firmou P&G. To stejné platí pro margaríny Perlu, Floru a Ramu, zde je to pro změnu Unilever. Nejvýraznější mi přijde nákup žvýkaček, to jsou vlastně prakticky všechny známé značky pod Wrigley’s. Jedná se o snahu získat co největší podíl v regálech obchodů tvorbou různých značek se stejným nebo podobným produktem. To stejné lze aplikovat i pro webové stránky, zde je to snaha získat co největší podíl ve vyhledávači. Určitě jste si všimli, že často se ve výsledcích zobrazí každý web pouze jednou. Mně se tak touto metodou daří u některých klíčových slov být v prvních 10 výsledcích třeba i 8x. Jednoduše mám totiž zpracované rozbory knih na webech Rozbor-dila.cz, Rozbor-dila.eu, Rozborknihy.cz, Ctenarskydeniky.cz, Statni-maturita.cz, Studijni-svet.cz a dalších starších stránkách. Tuto metodu u internetových stránek využívá například LMC se svými pracovními portály Jobs.cz, Prace.cz, Teamio.com, Pracezarohem.cz nebo Jobote.com. Jen je třeba si dát pozor, například pokud už máte celý trh jen pro sebe. Pak jen jeden web bude krást návštěvníky druhému a jejich počet se v celkovém součtu nijak nezvýší.

 

Partneři

Udržovat přátelské vztahy s nejrůznějšími subjekty je obrovská výhoda. Zde nejde nijak konkrétně poradit, protože existuje tolik možností, že to snad ani nejde napsat. Dokonce bych se nebránil ani partnerství s konkurencí. U mě na stránkách tak třeba najdete vzdělávací materiály, které psala jazyková škola výměnou za jejich propagaci, vyhledávač brigád, za který dostávám zaplaceno nebo se postupem času z mých partnerů nakonec stali klienti nebo i opačně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *